Starije osobe koje redovito piju zeleni čaj sposobnije su voditi samostalni život i neovisnije su od svojih vršnjaka, pokazalo je japansko istraživanje.
Yasutake Tomata sa sveučilišta Tohoku i njegovi kolege pratili su gotovo 14000 osoba starijih od 65 godina kroz 3 godine te uspoređivali koliko piju zelenog čaj i koliko su sposobni obavljati svakodnevne aktivnosti, uključujući oblačenje i osobnu higijenu.
Utvrdili su da su osobe koje su pile najviše zelenog čaja imale najmanje izgleda za razvoj funkcionalnih problema odnosno problema sa svakodnevnim aktivnostima i zadovoljavanjem temeljnih potreba poput oblačenja ili kupanja.
Rezultati su objavljeni u časopisu American Journal od Clinical Nutrition.
Gotovo 13% osoba koje su pile manje od šalice zelenog čaja dnevno imale su probleme u svakodnevnom funkcioniranju u usporedbi sa 7% osoba koje su pile najmanje 5 šalica zelenog čaja dnevno.
“Konzumiranje zelenog čaja značajno je povezano sa smanjenim rizikom funkcionalnih problema”, napisao je Tomata.
Istraživanje je pokazalo da su se osobe koje su pile mnogo zelenog čaja u pravilu zdravije hranile te su manje pušile, bile obrazovanije i mentalno aktivnije te su imale manje srčanih i moždanih udara.
Zeleni čaj sadrži antioksidanse koji mogu spriječiti oštećenja stanica povezana s nizom bolesti.
Znanstvenici su do sada proučavali utjecaj zelenog čaja na široki raspon područja od kolesterola do rizika za razvoj određenih vrsta raka ali bez jasnih zaključaka.
Izvor: plivazdravlje.hr








