Mogli bi postojati i drugi čimbenici koji objašnjavaju povećani rizik kod tih ljubitelja gaziranih pića, kaže voditeljica istraživanja Hannah Gardener sa medicinskog fakulteta sveučilišta u Miamiju.
“Ono što smo vidjeli jest da postoji neka veza. Takve osobe imaju sklonost nezdravijem načinu života”, dodala je.
Njezin tim utvrdio je da ljubitelji dijetalnih gaziranih napitaka imaju veću tjelesnu masu i faktore povećanog rizika za srčani udar poput povišenog krvnog tlaka, šećerne bolesti ili povišenih vrijednosti kolesterola.
Istraživanjem je obuhvaćeno više od 2500 stanovnika New Yorka starijih od 69 godina koji su praćeni 10 godina.
U tom razdoblju njih 591 pretrpio je srčani udar, moždani udar ili su umrli od drugih kardiovaskularnih poremećaja.
Među njima je i 31% od 163 osobe koje su pile dijetalna gazirana pića svaki dan.
Dok je kod ljubitelja gaziranih pića rizik od srčanog i moždanog udara bio 44%, kod ostalih ispitanika koji nisu redovito pili gazirana pića rizik je bio 22%.
Ukoliko takva gazirana pića sama po sebi povećavaju rizike Gardener ističe da nije jasno na koji način.
Neki znanstvenici koji su proučavali učinak umjetnih sladila na štakorima misle da ona povećavaju unos hrane i tjelesnu masu, no taj učinak nije potvrđen i kod ljudi.
Stoga Gardener upozorava da su potrebna daljnja istraživanja kako bi se potvrdila veza dijetalnih gaziranih pića i bolesti krvožilnog sustava.
Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Journal od General Internal Medicine.
Izvor: plivazdravlje.hr








